Zajęcia arteterapeutyczne dla dzieci są formą wsparcia psychologicznego i emocjonalnego, wykorzystującą działanie sztuki jako środek terapeutyczny. Dzięki nim dzieci mają możliwość wyrażenia siebie i swoich emocji poprzez różnorodne techniki plastyczne, co sprzyja ich zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu rozwojowi. Zajęcia te są skierowane do szerokiego grona odbiorców, w tym dzieci z potrzebami specjalnymi, dysfunkcjami, a także tych, które doświadczają trudności emocjonalnych lub społecznych.
Klasy 1-3
- Rozwój emocjonalny: Pomoc w rozumieniu i wyrażaniu emocji poprzez twórczość, co jest kluczowe dla młodszych dzieci, które mogą nie mieć jeszcze rozwiniętego słownictwa emocjonalnego.
- Wsparcie społeczne: Budowanie umiejętności społecznych przez grupowe projekty artystyczne, które uczą współpracy, słuchania innych i dzielenia się materiałami.
- Redukcja stresu: Zajęcia oferują bezpieczną przestrzeń do relaksu i odreagowania, co jest ważne dla dzieci żyjących w ciągłym napięciu lub przeżywających stres w domu czy szkole.
- Stymulacja rozwoju: Poprzez prace plastyczne, dzieci rozwijają motorykę małą, koordynację oraz zdolności poznawcze.
Dla kogo:
Zajęcia są dedykowane dzieciom z różnymi potrzebami – od tych z zaburzeniami rozwojowymi, przez dzieci doświadczające trudności w nawiązywaniu relacji społecznych, po te, które potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z emocjami.
Klasy 4-8
- Rozwój osobisty: Wspieranie młodzieży w odkrywaniu własnej tożsamości i wyrażaniu siebie poprzez sztukę, co jest kluczowe w tym okresie rozwoju.
- Zarządzanie emocjami: Ucząc, jak sztuka może służyć jako zdrowy sposób na radzenie sobie z emocjami, zajęcia pomagają w łagodzeniu napięć i redukcji stresu.
- Wzmacnianie empatii: Prace grupowe i dyskusje o sztuce stymulują rozwój empatii i zrozumienia dla perspektyw innych osób.
- Rozwój kreatywności i krytycznego myślenia: Zajęcia stymulują myślenie abstrakcyjne i kreatywne rozwiązywanie problemów.
Dla kogo:
Zajęcia są skierowane do szerokiej grupy dzieci, w tym tych z trudnościami adaptacyjnymi, emocjonalnymi, społecznymi lub z różnymi formami dysfunkcji. Szczególnie ważne są dla młodzieży doświadczającej kryzysów emocjonalnych, problemów z samooceną czy trudności w relacjach z rówieśnikami.
Wspólne cele i wartości zajęć arteterapeutycznych:
- Oczyszczenie z problemów i złych emocji: Sztuka staje się narzędziem do wyrażania i przetwarzania trudnych emocji, co może prowadzić do ich złagodzenia lub rozwiązania.
- Rozładowanie stresu: Twórczość artystyczna oferuje metodę na odreagowanie i redukcję napięcia, sprzyjając relaksacji i odnowie psychicznej.
- Znalezienie uważności na siebie i swoje potrzeby: Zajęcia zachęcają do introspekcji i samopoznania, pomagając dzieciom i młodzieży lepiej rozumieć własne emocje i potrzeby.
- Zajęcia te są bezcennym wsparciem dla dzieci i młodzieży, oferując nie tylko przestrzeń do rozwoju artystycznego, ale także miejsce do pracy nad sobą, swoimi emocjami i relacjami z innymi. Są one środkiem terapeutycznym, który może znacząco wpłynąć na poprawę jakości życia uczestników, zarówno w aspekcie osobistym, jak i społecznym.
Cena:
Uczniowie SSP nr 2: Zajęcia indywidualne : 190 zł
Uczniowie z zewnątrz: Zajęcia grupowe: 100 zł / min 4 osoby