Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (reedukacja)

ZAJĘCIA REEDUKACYJNE / KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE /

Zajęcia te skierowane są do uczniów dyslektycznych /z deficytami fragmentarycznymi/ z klas O-VIII na podstawie opinii lub orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, podejrzenia dysleksji w wyniku badań przesiewowych, zgłoszenia i opinii nauczyciela bądź rodzica, a także do uczniów mających trudności w nauce języka polskiego.

Celem spotkań jest podniesienie poziomu funkcjonowania ucznia w szkole poprzez dostosowanie zakresu pracy terapeuty do jego indywidualnych potrzeb i zaleceń wynikających z badań lub informacji od opiekunów i nauczycieli.

Realizowane zadania:

– usprawnianie analizatora wzrokowego i słuchowego

– usprawnianie pamięci i koordynacji słuchowo-wzrokowej

– podnoszenie poziomu koncentracji i orientacji przestrzennej

– doskonalenie sprawności motorycznej i poprawności chwytu pisarskiego

– utrwalanie obrazu graficznego liter

– poprawianie strony graficznej pisma

– wyćwiczenie tempa pracy na zgodne z grupą wiekową

– kształcenie umiejętności stosowania zasad ortograficznych

– poprawianie komunikacji werbalnej

– podwyższanie sprawności techniki czytania oraz czytania ze zrozumieniem

– wdrażanie do sprawnego wyrażania myśli w formie pisemnej

– nauka samokontroli i umiejętności korygowania własnych błędów

– wzmacnianie u ucznia poczucia własnej wartości i wiary we własne siły oraz rozwijanie umiejętności pokonywania trudności szkolnych.

Terapeuta nie realizuje aktualnie omawianych tematów z języka polskiego. Układa on dla ucznia plan indywidualnych zajęć zgodnie z zaleceniami wnioskodawcy.

Scroll to Top