ZAJĘCIA REEDUKACYJNE / KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE /
Zajęcia te skierowane są do uczniów dyslektycznych /z deficytami fragmentarycznymi/ z klas O-VIII na podstawie opinii lub orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, podejrzenia dysleksji w wyniku badań przesiewowych, zgłoszenia i opinii nauczyciela bądź rodzica, a także do uczniów mających trudności w nauce języka polskiego.
Celem spotkań jest podniesienie poziomu funkcjonowania ucznia w szkole poprzez dostosowanie zakresu pracy terapeuty do jego indywidualnych potrzeb i zaleceń wynikających z badań lub informacji od opiekunów i nauczycieli.
Realizowane zadania:
– usprawnianie analizatora wzrokowego i słuchowego
– usprawnianie pamięci i koordynacji słuchowo-wzrokowej
– podnoszenie poziomu koncentracji i orientacji przestrzennej
– doskonalenie sprawności motorycznej i poprawności chwytu pisarskiego
– utrwalanie obrazu graficznego liter
– poprawianie strony graficznej pisma
– wyćwiczenie tempa pracy na zgodne z grupą wiekową
– kształcenie umiejętności stosowania zasad ortograficznych
– poprawianie komunikacji werbalnej
– podwyższanie sprawności techniki czytania oraz czytania ze zrozumieniem
– wdrażanie do sprawnego wyrażania myśli w formie pisemnej
– nauka samokontroli i umiejętności korygowania własnych błędów
– wzmacnianie u ucznia poczucia własnej wartości i wiary we własne siły oraz rozwijanie umiejętności pokonywania trudności szkolnych.
Terapeuta nie realizuje aktualnie omawianych tematów z języka polskiego. Układa on dla ucznia plan indywidualnych zajęć zgodnie z zaleceniami wnioskodawcy.